Secretarial offices and service facilities

Department of Foreign Languages and Literature administration office
IMPORTANT: the Department Administration Office does not handle matters concerning teaching or student records. For information about lectures/modules, please go to http://www.univr.it/main?ent=direzioneaol&uo=95 The Department Administration Office handles the department’s administration, accounting and finance matters. Specifically, it is involved in: • Carrying out the general tasks related to accounting and financial management; • Completing relevant tax, social security and insurance procedures; • Preparing compulsory financial statements and balance sheets; • Managing incoming finances (university funding for ordinary operations, academic research funding from the MIUR and/or other public or private entities, including from contracts or agreements); • Managing outgoing expenses for maintenance and ordinary operations as well as for investments, equipment and furnishings and for academic research; this includes making orders to external companies, signing independent employment contracts, ancillary payments to staff, etc.); • Preparing files and providing support for the Department Director and governing bodies (Board and Council). • Acting as an intermediary between staff, central administration and external entities, providing relevant notices and instructions.  

ICT Support (Human Areas)
ICT services of the Human Science Area The IT team handle issues related to hardware and software of the facilities and the Departments of Human Areas of the University of Verona. For any technical supports you can send a request using the following link: https://helpdesk.univr.it:8443. A user has to enter the Identity Manager of the University (GIA). Students, that need a support for the on-line services, must contact a technician of the reference group by email or by phone.  

Teaching office for Foreign Languages and Literatures students
  •  supporta le deliberazioni sulla didattica e sui servizi studenti dei collegi didattici, delle commissioni paritetiche e del dipartimento;
  •  supporta il dipartimento, i collegi didattici e i referenti dei corsi di studio nei processi di istituzione/modifica (progetto preliminare, progetto definitivo (Scheda Sua-cds), sostenibilità), di attivazione/disattivazione (carichi didattici, regolamento didattico) e di monitoraggio (riesami e paritetiche) della offerta formativa del dipartimento;
  •  cura la gestione dei docenti a contratto;
  •  segue l’organizzazione dell’orario delle lezioni, esami e sedute di laurea;
  •  gestisce la carriera degli studenti dei corsi di studio del dipartimento;
  • gestisce il front-office.
 

National and International PhD Programmes
  • assicura supporto a scuole e corsi di dottorato di ricerca;
  • gestisce le borse di studio di dottorato;
  • gestisce i bandi di ammissione e la carriera dei dottorandi;
  • gestisce gli accordi di internazionalizzazione dei programmi di dottorato;
  • gestisce gli assegni di ricerca.
 

Higher Education and Lifelong Learning
  • supporta le deliberazioni sulla didattica master e corsi di perfezionamento e aggiornamento professionale della Commissione post laurea, dei Dipartimenti interessati e degli Organi centrali d’ateneo;
  •  gestisce i corsi finalizzati a qualificare e valorizzare docenti della scuola, laureati abilitati o con titolo e requisiti d’accesso all’insegnamento.
  • supporta i referenti dei corsi nei processi di attivazione, di gestione e di monitoraggio del corso;
  • cura la gestione dei docenti a contratto;
  • segue l’organizzazione dell’orario delle lezioni, esami;
  • gestisce la carriera degli iscritti ai corsi;
  •  cura la comunicazione e promozione dei corsi attivati.
  • gestisce gli esami di stato.
 

Teaching office for Letters, Arts and Social Services students
  • supporta le deliberazioni sulla didattica e sui servizi studenti dei collegi didattici, delle commissioni paritetiche e del dipartimento;
  •  supporta il dipartimento, i collegi didattici e i referenti dei corsi di studio nei processi di istituzione/modifica (progetto preliminare, progetto definitivo (Scheda Sua-cds), sostenibilità), di attivazione/disattivazione (carichi didattici, regolamento didattico) e di monitoraggio (riesami e paritetiche) della offerta formativa del dipartimento;
  •  cura la gestione dei docenti a contratto;
  •  segue l’organizzazione dell’orario delle lezioni, esami e sedute di laurea;
  •  gestisce la carriera degli studenti dei corsi di studio del dipartimento;
  •  gestisce il front-office.