My PhD project looks at the effects of late bilingualism, orthographic depth and dyslexia-related difficulties on reading skills and related cognitive abilities. The goal of the project is twofold: First, I aim at investigating how learning a second language with an opaque orthography (English) affects reading-related cognitive abilities (visual attention span skills) in Italian learners with and without dyslexia. Second, I look at how L2 proficiency affects reading strategies, both in the first and second language.
The project is funded by the Landesgraduiertenförderungsgesetz (LGFG) scholarship (Baden-Württemberg, Germany).
The project is supervised by Prof. Dr. Tanja Kupisch (University of Konstanz), Prof. Dr. Theo Marinis (University of Konstanz), and Prof. Dr. Chiara Melloni (University of Verona).
Insegnamenti attivi nel periodo selezionato: 0.
Clicca sull'insegnamento per vedere orari e dettagli del corso.
Se sei già iscritta/o a un corso di studio, puoi consultare tutti gli avvisi relativi al tuo corso di studi nella tua area riservata MyUnivr.
In questo portale potrai visualizzare informazioni, risorse e servizi utili che riguardano la tua carriera universitaria (libretto online, gestione della carriera Esse3, corsi e-learning, email istituzionale, modulistica di segreteria, procedure amministrative, ecc.).
Entra in MyUnivr con le tue credenziali GIA: solo così potrai ricevere notifica di tutti gli avvisi dei tuoi docenti e della tua segreteria via mail e a breve anche tramite l'app Univr.
******** CSS e script comuni siti DOL - frase 9957 ********p>