The purpose of my PhD project is to analyze an innovative phonetic change currently occurring in Western Andalusian Spanish. This phonetic adjustment is produced when the lenition of the implosive consonant alters the realization of the subsequent consonant in clusters such as /st/, and thus originates a new sound. To investigate this phenomenon in depth, my proposal is grounded on three phonetic perspectives: articulatory, acoustic, and auditory phonetics, applying sociolinguistic criteria in order to accurately describe the current state of the phenomenon. Therefore, this project is theoretically framed within the sociophonetics interface and oriented to quantitative analysis of concrete linguistic variation and change.
Tutor: Prof.ssa Elisa Sartor
Co-tutor: Prof. Renzo Miotti, Carmen Quijada Van Den Berghe (Universidad de Salamanca)
Insegnamenti attivi nel periodo selezionato: 1.
Clicca sull'insegnamento per vedere orari e dettagli del corso.
Corso | Nome | Crediti totali | Online | Crediti del docente | Moduli svolti da questo docente |
---|---|---|---|---|---|
Laurea in Lingue e letterature per l'editoria e i media digitali [L-11] | Lengua española 2 (2023/2024) | 9 |
![]() |
3 |
Di seguito sono elencati gli eventi e gli insegnamenti di Terza Missione collegati al docente:
Titolo | Data inizio |
---|---|
“Un nuovo ambiente digitale per il recupero del patrimonio lessicografico: il Tesoro digitale della lessicografia bilingue spagnolo-italiano” – PRIN 2022 | 05/10/23 |
******** CSS e script comuni siti DOL - frase 9957 ********