Linguistic learning theories (2009/2010)

Course not running

Course code
4S02586
Name of lecturer
Camilla Bettoni
Number of ECTS credits allocated
9
Academic sector
L-LIN/02 - EDUCATIONAL LINGUISTICS
Language of instruction
Italian
Location
VERONA
Period
I semestre dal Oct 1, 2009 al Jan 16, 2010.

Lesson timetable

Learning outcomes

A discussion of the main theories of second language acquisition – linguistic, psycholinguistic and sociocultural. Particular attention will be given to Processability Theory dealing with the development of grammar.

Syllabus

Per ogni teoria trattata verranno discusse risposte alle seguenti domande: che cosa si intende spiegare? Come viene considerato il linguaggio? Come viene considerato il processo di apprendimento? Come viene considerato l’apprendente? Su quali dati empirici viene fondata la teoria? Sono previste applicazioni utilizzabili nell’insegnamento?
Programma e bibliografia sono gli stessi per tutti gli studenti, sia frequentanti sia non frequentanti.
Bibliografia
- J.-U. Keßler, ed., Processability Approaches to Second Language Learning. Newcastle (UK), Cambridge Scholars Publishing.
- R. Mitchell & F. Myles, Second Language Learning Theories, London, Arnold, 2004.
- B. Van Patten & J. Williams, Theories in Second Language Acquisition, Mahwah (New Jersey)/London, Erlbaum, 2007.

Assessment methods and criteria

Oral exam at the end of the course.

Teaching aids

Documents

Share