Francesca Dainese

foto cv,  May 14, 2021
Position
Teaching Assistant
Academic sector
L-LIN/03 - FRENCH LITERATURE
E-mail
francesca|dainese*univr|it <== Replace | with . and * with @ to have the right email address.
Curriculum
  • pdf   cv   (pdf, it, 395 KB, 03/05/21)

Francesca Dainese è assegnista di ricerca in Letteratura francese e Digital Humanities (L-LIN/03) nell'ambito del progetto di eccellenza del Dipartimento di Lingue e Letterature straniere e del progetto RIBA dell'Università degli Studi di Verona, dove collabora alla costituzione della banca dati DUBI e alla ricostruzione della biblioteca digitale DUBOE http://www.cinquecentofrancese.it/index.php/dubi/progetto-di-ricerca-scientifica. E' inoltre docente a contratto di Cultura e letteratura francese presso la Fondazione Univeristà di Mantova. I suoi ambiti di ricerca sono la Letteratura francese e francofona del XX secolo e contemporanea, in particolare questioni identitarie e rapporti intertestuali con la letteratura italiana.

Modules

Modules running in the period selected: 0.
Click on the module to see the timetable and course details.


News for students

There you will find information, resources and services useful during your time at the University (Student’s exam record, your study plan on ESSE3, Distance Learning courses, university email account, office forms, administrative procedures, etc.). You can log into MyUnivr with your GIA login details: only in this way will you be able to receive notification of all the notices from your teachers and your secretariat via email and soon also via the Univr app.

MyUnivr
 

Research groups

Gruppo di Studio sul Cinquecento francese
The Gruppo di Studio sul Cinquecento francese aims to develop and promote research on 16th century France from a European point of view, with a special focus on French-Italian relationships. The Gruppo studies and discusses topics involving literary movements and genres (such as poetry, fiction and drama), the history of ideas and the political and religious history of the Renaissance.




Share