Formazione e ricerca
Attività Formative del Corso di Dottorato - 2022/2023
Attività didattica dottorato
Crediti: 50
Lingua di erogazione: Inglese
Docente: Anna Cappellotto, Chiara Melloni, Maria Adele Cipolla, Serena Dal Maso
Costrutti transfrastici fra testualità e sintassi
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Italiano
Grammatical uncertainties in Germanic and Romance and their explanations
Crediti: 0,5
Lingua di erogazione: Inglese
L’edizione da codice unico: alcune riflessioni e pratiche editoriali
Crediti: 0,5
Lingua di erogazione: Italiano
Lingua e violenza nel romanzo cortese: Erec e Ferguut come casi studio
Crediti: 0,5
Lingua di erogazione: Italiano
Morphosyntax and lexical semantics
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Inglese
Old Icelandic: language structure and history of the lexicon
Crediti: 1,5
Lingua di erogazione: Inglese
REDE SprachGIS
Crediti: 3
Lingua di erogazione: Inglese
The regional variation of slurs - a semantic exploration
Crediti: 0,5
Lingua di erogazione: Tedesco
The role of morphology in L2 reading and reading comprehension
Crediti: 2,5
Lingua di erogazione: Inglese
Two types of exclamatives in German
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Inglese
Wortbildung im Bairischen – Word formation in Bavarian
Crediti: 1
Lingua di erogazione: Tedesco
The regional variation of slurs - a semantic exploration (2022/2023)
Docente
Referente
Crediti
0,5
Lingua di erogazione
Tedesco
Frequenza alle lezioni
Scelta Libera
Sede
VERONA
Prerequisiti e nozioni di base
L'insegnamento verrà erogato in lingua tedesca ed inglese
Programma
TEACHER
Matthias Hahn (Universität Marburg)
COURSE CONTENTS
The course first gives an overview of the spatial variation of linguistic features. It will be shown that the field of semantics in particular is underrepresented here, since semantic, i.e. contentside variation is more difficult to grasp and map than expressionside variation.
An exciting and hitherto hardly systematically studied area for investigating such variation structures and dynamics is that of the regional use of slurs. The latter are often said to reflect in a special way socio-psychological and cultural differences of regional or national speaker groups. The second part of the course is dedicated to this area and tries, for example, to explore different associative processes in regional insult vocabulary.
TEACHING HOURS/CREDITS: 2h/0.5 credits
WHEN/WHERE
10 October 2022, 10.00-12.00
UniVR - Aula Co-working
READING
- Technau, Björn (2016): "The meaning and use of slurs - An account based on empirical data." In: Finkbeiner, Rita; Meibauer, Jörg; Wiese, Heike (Hg.): Pejoration. Amsterdam: Benjamins, 187- 218.
- Technau, Björn (2018): "Going beyond hate speech: The pragmatics of ethnic slur terms." In: Lodz Papers in Pragmatics 14 (1), 25–43
Quando e Dove
L'insegnamento verrà svolto in Aula Co-working
Modalità di verifica dell'apprendimento
Modalità d'esame (in lingua italiana)
Valutazione
Criteri di valutazione (in lingua italiana)
Criteri di composizione del voto finale
Composizione del voto finale (in lingua italiana)
Attività Formative della Scuola di Dottorato - 2022/2023
Docenti
Dottorandi
Non è presente alcuna persona. 40° Ciclo non iniziato.
Loading...
Linee guida percorso formativo
Di seguito i file che contengono le Linee guida per il percorso formativo e il regolamento per l'acquisizione dei crediti formativi (CFU) per l'Anno Accademico 2023/2024.
Documenti
Titolo | Info File |
---|---|
Dottorandi: linee guida generali (2023/2024) | pdf, it, 118 KB, 12/12/23 |
PhD students: general guidelines (2023/2024) | pdf, it, 89 KB, 12/12/23 |
PhD students: guidelines for editing your personal webpage | pdf, it, 434 KB, 12/12/23 |
PhD students: handout of first meeting (3 October 2023) | pdf, it, 115 KB, 12/12/23 |